STØT
OS
Støt os
Menu

Ofte stillede spørgsmål

Værd at vide som indsamler

Hvad er en gadeindsamling
En gadeindsamling er en indsamling, der foregår på en offentlig gade, plads eller torv. En gadeindsamling adskiller sig fra en husstandsindsamling, ved at man ikke går fra dør til dør og ringer på, men i stedet bevæger sig rundt i gaderne eller stiller sig et centralt sted og retter henvendelse til dem, der kommer forbi.


Hvad tid er det

Indsamlingen foregår kl. 11:00-14:00


Kan jeg samle ind i min by

Når du tilmelder dig, får du mulighed for at vælge det mødested, der ligger tættest på dig. Hvis vi ikke har en indsamling i lige præcis din by, foreslår vi dig den by, der ligger nærmest på dig. Når du har tilmeldt dig, modtager du en bekræftelses e-mail med mødetid og mødested.

Se listen over byer hvor vi samlede ind i 2018


Hvor lang tid tager det at samle ind

Du skal regne med det tager 3 timer at samle ind – fra du møder op til I siger farvel igen.


Hvor er det

Der er indsamlinger over hele landet.

Se listen over byer hvor vi samlede ind i 2018.


Hvem kan samle ind

Alle kan samle ind. Unge under 18 år skal gå sammen to og to, mens børn under 11 år skal følges med en voksen.


Hvad går pengene til

Pengene går til Alzheimerforeningens arbejde til fordel for mennesker med demens og deres pårørende.



Hvor og hvornår skal jeg møde som indsamler

Du skal møde kl. 11:00 på det mødested, du har tilmeldt dig.



Hvor og hvornår får jeg mit indsamlingsmateriale

Du få dit indsamlingsmateriale udleveret på dagen af den koordinator, der er ansvarlig for indsamlingen på dit mødested. Koordinatoren oplyser dig også om, hvor i byen, du kan samle ind. 

Læs mere om at være indsamlingskoordinator (folder fra 2018) 


Hvad gør jeg hvis jeg ikke bor i nærheden af et mødested
Hvis du vil samle ind i et område, hvor vi ikke har et mødested, kan vi sende indsamlingsmaterialet til din hjemmeadresse. Lørdag den 22. september tager du dit indsamlingsmateriale under armen og samler ind i dit område/by. Når du samler ind på egen hånd, står du også for indbetaling af de penge, du samler ind. 

Kontakt os på indsamling@alzheimer.dk hvis du ønsker denne løsning. Husk at skrive hvor du gerne vil samle ind.   


Hvordan framelder jeg mig som indsamler 
Du finder et frameldingslink i den bekræftelsesmail, du modtog, da du tilmeldte dig, som vi foretrækker at du bruger. Du kan også sende os en mail på indsamling@alzheimer.dk. Vi behandler frameldinger sendt på mail, så hurtigt vi kan og bekræfter din framelding, når den er registreret. 

Hvad bruger I mine oplysninger til

Vi bruger dine oplysninger til at finde det bedst mulige mødested for dig og til at sende dig relevant information om indsamlingen. Dine oplysninger er i perioden omkring indsamlingen tilgængelig for den person, der er indsamlingskoordinator for det mødested, du er tilknyttet. Indsamlingskoordinatoren bruger oplysningerne om indsamlerne i forbindelse med den lokale koordinering af indsamlingsdagen.

Læs hele Alzheimerforeningens privatlivspolitik her.

Kan jeg støtte Alzheimerforeningen på en anden måde
Naturligvis. Har du ikke mulighed for at være indsamler, kan du sagtens støtte alligevel. Du kan benytte følgende muligheder:
• SMS demens til 1272. Så støtter du med 50 kr.
• MobilePay til 50387 - Bestem selv, hvilket beløb du ønsker at støtte med
• Bankoverførsel til reg. nr. 9570 og konto nr. 11887643 - bestem selv beløb
• Du kan også støtte Alzheimerforeningen gennem frivilligt arbejde. Få mere at vide om dine muligheder på anne@alzheimer.dk eller tlf. 8844 0428