STØT
OS
Støt os
Menu

Værd at vide som indsamler

Her kan du finde svar på de oftest stillede spørgsmål

Hvad er en gadeindsamling?
En gadeindsamling er en indsamling, der foregår på en offentlig gade, plads eller foran en butik. En gadeindsamling adskiller sig fra en husstandsindsamling, ved at man ikke går fra dør til dør og ringer på, men i stedet bevæger sig rundt i gaderne eller stiller sig et centralt sted og retter henvendelse til dem, der kommer forbi.

Hvordan tilmelder jeg mig? 
Du kan tilmelde dig som indsamler på www.huskedagen.dk

Hvornår foregår indsamlingen? 
Indsamlingen foregår lørdag den 21. september 2019 fra kl. 11-14. Du skal regne med, at det tager 3 timer fra du møder op på dit lokale mødested til du igen har afleveret indsamlingsbøtten til din lokale koordinator. 

Hvor kan jeg samle ind? 
Du kan samle ind i hele landet. Du kan se alle mødesteder, når du tilmelder dig på www.huskedagen.dk 

Kan jeg samle ind i min egen by?
Når du tilmelder dig, kan du vælge det mødested, der ligger tættest på dig. Hvis vi ikke har en indsamling i  din by, foreslår vi dig den by, der ligger nærmest på dig. Når du har tilmeldt dig, modtager du en bekræftelses e-mail med mødetid og mødested.

Hvad gør jeg, hvis jeg ikke bor i nærheden af et mødested
Skriv til os på indsamling@alzheimer.dk og fortæl, hvor du gerne vil samle ind, så sender vi dit indsamlingsmateriale direkte hjem til dig med posten. Lørdag den 21. september fra kl. 11-14 samler du på egen hånd ind i dit lokalområde, og du er selv ansvarlig for at sætte de indsamlede penge ind på vores bankkonto i Danske Bank 1551-11887643 senest 1 uge efter indsamlingen. 

Hvem kan samle ind?
Alle kan samle ind. Unge under 18 år skal gå sammen to og to, mens børn under 11 år skal følges med en voksen.

Hvor og hvornår skal jeg møde som indsamler?
Du skal møde lørdag den 21. september kl. 11 på det mødested, som du har tilmeldt dig. 

Hvor og hvornår får jeg mit indsamlingsmateriale?
Du få dit indsamlingsmateriale udleveret på indsamlingsdagen af den koordinator, der er ansvarlig for indsamlingen på dit mødested. Koordinatoren oplyser dig også om, hvor du skal samle ind. 

Kan jeg engagere mig yderlige? 
Vi mangler forsat koordinatorer flere steder i landet til at organisere indsamlingen lokalt. Læs mere om at blive koordinator her

Du kan også hjælpe os med at gøre opmærksom på landsindsamlingen i dit lokalområde som campaigner. Læs mere om at blive campaigner her

Hvad går pengene til?
Pengene går til Alzheimerforeningens arbejde til fordel for mennesker med demens og deres pårørende.

Hvordan afmelder jeg mig som indsamler? 
Du kan afmelde dig via afmeldingslinket i den mail, som du modtog, da du tilmeldte dig som indsamler, eller ved at sende os en mail på indsamling@alzheimer.dk.

Hvad bruger I mine oplysninger til?
Vi bruger dine oplysninger til at sende dig relevant information om indsamlingen. Dine oplysninger er i perioden omkring indsamlingen tilgængelig for den person, der er indsamlingskoordinator for det mødested, du er tilknyttet. Indsamlingskoordinatoren bruger oplysningerne om indsamlerne i forbindelse med den lokale koordinering af indsamlingsdagen.

Læs om Alzheimerforeningens privatlivspolitik her.

Kan jeg støtte Alzheimerforeningen på en anden måde? 
Du kan støtte landsindsamlingen ved at benytte følgende muligheder:
• SMS demens til 1272. Så støtter du med 50 kr.
• MobilePay til 50387 - Bestem selv, hvilket beløb du ønsker at støtte med
• Bankoverførsel til Danske Bank reg. nr. 1551 konto nr. 11887643 - bestem selv beløb
• Du kan også støtte Alzheimerforeningen gennem frivilligt arbejde. Få mere at vide om dine muligheder ved at kontakte Organisationskonsulent Anne Kaehne på anne@alzheimer.dk eller telefon 8844 0428

Har du forsat spørgsmål? 
Vi sidder klar til at hjælpe dig på indsamling@alzheimer.dk eller telefon 8844 0427 indenfor normal kontortid fra kl. 9-15.